Sănătatea este determinată de alimente?

Pentru a creste un copil sanatos nu trebuie sa îl supuneti unui stil de viata vegetarian sau sa îl supuneti aceluiasi stil de viata ca al vostru (sa îl hraniti numai cu fructe sau legume, sa îi includeti în alimentatie anumite produse acide sau sa îi dati de mâncare hrana cruda, negatita, nepregatita la cuptor). Alimentatia sta la baza unei dezvoltari armonioase, echilibrate, perfecte am putea spune, deoarece stimuleaza cresterea imunitatii si progresul anumitor functii ale organismului. Pentru ca organismul si corpul celui mic sa se simta bine cel mai eficient ar fi ca pe lânga o alimentatie sanatoasa sa faca si putin sport, câteva exercitii pentru a se destinde si relaxa. Miscarea este importanta si este bine sa îl disciplinati de mic, sa aiba o responsabilitate. In perioada de diversificare a hranei, mamicile pot folosi diverse dispozitive de hranire pentru bebelusi sau roboti de bucatarie, pentru a marunti si toca alimentele. Acestea le gasiti pe site-ul nostru.

Va voi prezenta un top al celor mai sanatoase alimente, care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia celui mic:

  1. Cerealele integrale sunt importante pentru ca ele contin vitamina B si magneziu, care au rolul în
    dezvoltarea aparatului cognitiv. Nu trebuie sa îl supuneti pe cel mic unui regim sanatos si sa îl private de anumite alimente pentru ca îi poate dauna organismului si poate creste cu anumite lacune. Faina, cerealele integrale, orezul, pâine, ovazul contin fibre, fier care îl ajuta pe cel mic sa aibe energie si sa îsi dezvolte sistemul cognitiv, iar magneziul este necesar pentru formarea oaselor.
  2. Nucile si semintele de floarea soarelui au un impact masiv asupra sistemului nervos al celui mic si îi permite sa îsi canalizeze energia spre lucruri constructive si creative.
  3. Ciocolata este buna, însa nu exagerati, pentru ca poate avea si reactii adverse. Cea mai buna ar fi cea amaruie, pentru ca cele obisnuite contin multe E-uri.
  4. Fructele de mare sunt sanatoase, delicioase si pot constitui o masa gustoasa.
  5. Capsunele contin vitamine si minerale, bune pentru sanatatea celui mic.
  6. Afinele determina îmbunatatirea aptitudinilor motorii si optimizeaza memoria.
  7. Foarte multe legume, în special spanac, pentru ca are o doza de fier necesara dezvoltarii creierului.
  8. Lactatele asigura aportul de proteine, calciu, potasiu, zinc si este important sa nu îl private pe cel mic de aceste alimente.
  9. Peste contine Omega 3 si acizi grasi determinând cresterea dispozitiei si a energiei.
  10. Încercati sa evitati sa-i dati copilului sucuri din comert, cele mai sanatoase fiind cele facute în casa, iar cel mai bun este cel care contine antioxidanti, sucul de struguri. Acesta amelioreaza capacitatile motorii si memoria pe termen scurt.

Fiti o mama cumpatata si oferiti copilului vostru o alimentatie sanatoasa, echilibrata, bogata în vitamine si fibre.

Lasa-ne un comentariu